باتری آلومینیوم هوا در حال حاضر یک
سلول اولیه غیر قابل شارژ الکتریکی است که ولتاژ آن 1.2 ولت در هر سلول بوده و بر
اثر واکنش شیمیایی اکسیژن هوا با آلومینیوم تولید می شود. باتری آلومینیوم و هوا چگالی
انرژی بالای 1300 Wh / kg را داراست.
با این وجود با توجه به هزینه های
عملیاتی نسبتاً زیاد ، باتری آلومینیوم و هوا از محبوبیت کمتری نسبت به سایر سیستم
های ذخیره برق برخوردار است. با این حال برنامه هایی در بخش نظامی برای رانندگی با
وسایل نقلیه الکتریکی و این گونه از باتری وجود دارند. بطور عموم وسایل نقلیه الکتریکی با باتری های
آلومینیوم و هوا در شرایط مشابه و وزن یکسان ، به طیف برد
تقریبی 8 برابر بیشتر از خودروهایی که در آنها باتری های یون لیتیوم بکار رفته اند،
دست می یابند.
از آنجا که باتری آلومینیوم و هوا
قابل شارژ الکتریکی نیست ، در صورت استفاده مجدد ، باید آند آلومینیوم مورد
استفاده و الکترولیت آن به صورت فیزیکی تعویض شوند. علاوه بر این ، باتری هنگام مورد استفاده قرار نگرفتن، از خود تخلیه بالایی برخوردار است ، به همین دلیل است
که در برخی از برنامه ها ، الکترولیت فقط کمی قبل یا در حین کار در سلول قرار می
گیرد. تجهیزات فنی اضافی مورد نیاز برای این دلیل اصلی توزیع نسبتاً کم و هزینه
های بالای عملیاتی است.
در مورد باتریهای آلومینیوم – هوا بیشتر خواهم نوشت.
No comments:
Post a Comment