جستجوگر در این تارنما

Sunday 18 April 2021

باتریهای آلومینیوم – هوا


باتری آلومینیوم هوا در حال حاضر یک سلول اولیه غیر قابل شارژ الکتریکی است که ولتاژ آن 1.2 ولت در هر سلول بوده و بر اثر واکنش شیمیایی اکسیژن هوا با آلومینیوم تولید می شود. باتری آلومینیوم و هوا چگالی انرژی بالای 1300 Wh / kg را داراست.

با این وجود با توجه به هزینه های عملیاتی نسبتاً زیاد ، باتری آلومینیوم و هوا از محبوبیت کمتری نسبت به سایر سیستم های ذخیره برق برخوردار است. با این حال برنامه هایی در بخش نظامی برای رانندگی با وسایل نقلیه الکتریکی و این گونه از باتری وجود دارند. بطور عموم وسایل نقلیه الکتریکی با باتری های آلومینیوم و هوا در شرایط مشابه  و وزن یکسان ، به طیف برد تقریبی 8 برابر بیشتر از خودروهایی که در آنها باتری های یون لیتیوم بکار رفته اند، دست می یابند.

از آنجا که باتری آلومینیوم و هوا قابل شارژ الکتریکی نیست ، در صورت استفاده مجدد ، باید آند آلومینیوم مورد استفاده و الکترولیت آن به صورت فیزیکی تعویض شوند. علاوه بر این ، باتری هنگام مورد استفاده قرار نگرفتن، از خود تخلیه بالایی برخوردار است ، به همین دلیل است که در برخی از برنامه ها ، الکترولیت فقط کمی قبل یا در حین کار در سلول قرار می گیرد. تجهیزات فنی اضافی مورد نیاز برای این دلیل اصلی توزیع نسبتاً کم و هزینه های بالای عملیاتی است.

در مورد باتریهای آلومینیوم – هوا بیشتر خواهم نوشت.

No comments: