چندی پیش جیم فارلی رئیس کنسرن
فورد از به بازار آمدن یک مدل جدید خودروی برقی فورد خبر داد و لوگوی آنرا هم
بنمایش گذاشت.
این نوشته کوتاه در مورد این
خودرو و تاریخچه لوگوی آن است.
در سال 1910 هنری فورد یک مدل
جدید از خودرو ارایه کرد که بعدها در اندازه های گوناگون عرضه شدند. این مدل از
خودروی فورد که مدل تی نام داشت سالها بیشترین میزان فروش را در سطح جهانی در دست
داشت. بهتر بگوییم تا سال 1972 که مقام نخست بدست فولکس واگن مدل قورباغه ای افتاد.
خود آلمانی ها آنرا فولکس واگن مدل کفشدوزی VW-Käferمی نامند.
لوگوی جدید تفاوت های اندکی در
فرم عرضه و نوشته روی آن با مدل قدیمی دارد ولی این تفاوت از گونه ای نیست که بواسطه
آن بتوان از یک لوگوی کاملا متفاوت و جدید سخنی گفت.
تنها فرق اساسی که لوگوی جدید
با لوگوی قدیمی دارد بیشتر فرق فلسفی آن است.
در حالیکه هنری فورد با مدل
تی قدیمی در سال 1913 خطوط تولید انبوه را به جهان معرفی کرد، مدل تی جدید می
خواهد که این خط تولید را کنار گذاشته و به فلسفه تولید دیگری که پیش از آن در
کارخانجات و محصولات دیگر هم استفاده شده است بپردازد.
خطوط تولید مدولار Modulare Bauweise . اینگونه خودروی جدید فورد از پیش در سه قسمت کامل تولید می
شوند. یعنی بخش کامل جلو، بخش کامل مرکزی بهمراه باتری و صندلی ها و داشبورد و کف
پوش وغیره و سرانجام بخش کامل پشت خودرو بصورت همزمان ولی کاملا مجزا از یکدیگر
ساخته شده و به کارخانه فورد عرضه میگردند. تنها کاری که فورد در اینجا باید بکند
مونتاژ این سه بخش به یکدیگر و کنترل نهایی کردن و سپس عرضه کردن آنها به بازار
است.
No comments:
Post a Comment