جستجوگر در این تارنما

Wednesday 7 February 2024

کوتاهترین رودخانه آلمان

 

رودخانه پادر و کلیسای جامع شهر پادربورن در پشت آن

پادر Pader ، کوتاهترین رودخانه در آلمان در ایالت نورد راین وستفالن NRW جریان دارد. این  رودخانه تنها چهار کیلومتر طول دارد اما برای کشف چیزهای زیادی ارائه می دهد.

در ایالت نورد راین وستفالن North Rhine-Westphalia چیزهای چشمگیری وجود دارند که شاید انتظارشان را نداشته باشید. مرتفع ترین پل راه آهن در آلمان ، طولانی ترین سکوی جمهوری فدرال و قدیمی ترین ساختمان ایستگاه هنوز هم می توانند در این ایالت مورد بازدید قرار گیرند و در نوع خود رکوردار ملی هستند.

شهر پادربورن Paderborn  واقع در شمال شرق این ایالت و با جمعیتی برابر با 154755 نفر (بنا به آمار رسمی سال 2022) که در سال 777 میلادی تاسیس شد نیز می تواند در کنار داشتن خصوصیات منحصر بفرد دیگری مانند داشتن دانشگاهی در سطح بالا در رشته های برق و فیزیک کوانتوم و ریاضیات، کلیسای جامع کاتولیک شهر که از مهمترین کلیساهای کاتولیک می باشد، جنگلهای تویتو بورگ Teutoburg_Forest که در آنها هرمان قهرمان ملی آلمانی ها توانست در سال 9 میلادی در نبرد ورسوس  Battle_of_the_Teutoburg_Forest  که سه روز و سه شب بطول انجامید، نیروهای شکست ناپذیر رومی را شکست داده و دست آنها را از شمال و شرق آلمان کوتاه کرده و ایشان را تا کرانه های رودخانه راین پس براند و بسیاری چیزهای دیگر به داشتن رکوردی منحصر بفرد دیگری نیز به خود ببالد. دقیق تر بگویم اینجا صحبت از رودخانه شهر است.  

رودخانه پادر که شهر پادربورن نام خود را از آن گرفته است، تنها چهار کیلومتر درازا دارد و سرانجام به رودخانه راین می ریزد و بهمراه راین به سمت شمال هلند جریان پیدا می کند تا در آنجا به دریای شمال بریزد.

آب آشامیدنی شهر پادربورن از سال تاسیس آن یعنی 777 میلادی تا سال 1929 از این رودخانه تامین می شد و در آن گونه های آبزی و ماهی فراوان و متعددی یافت می شدند و هنوز هم می شوند. این رودخانه هنوز هم در آن منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

هنگامی که هوا خوب است، گردش رفتن و قدم زدن در کرانه های رودخانه پادر هنوز هم از ارزش بخصوصی برخوردار است و لذت بخش می باشد.







No comments: