جستجوگر در این تارنما

Friday 6 October 2017

خودروی برقی تسلا مدل ۳

در ماهِ جولایِ امسال زمانیکه الان ماسکس سرمایه گذار، مخترع و کارآفرینی که مدیر و مسئولِ شرکتِ خودروسازیِ برقی‌ِ تسلا میباشد، اعلام نمود که کارخانهِ تسلا از یکماه بعد به تولیدِ مدل ۳ این خودرو میپردازد، بسیاری از علاقه مندانِ به خودروهایِ برقی‌ خوش حال شدند.
ماسکس گفت در ماهِ اوت تسلا ۱۰۰، در سپتامبر ۱۵۰۰ و همیطو رو به بالا مدلِ ۳ تولید و عرضه خواهد کرد بطوریکه تا دسامبر  شاید حتی بتوان  ۲۰۰۰۰ خودرویِ مدل ۳ به بازار عرضه نمود.
مدل ۳ تسلا قیمتی بسیار پایینتر از مدل اس‌ دارد ومیتواند تقریباً ۵۰۰ کیلومتر را بدونِ پر کردنِ باتری طی‌ نماید. بهایِ مدل ۳ را ۳۱۰۰۰ یورو تعیین کرده بودند و این در حالیست که مدل اس‌ِ تسلا را کمتر از ۷۰۰۰۰ یورو نمیتوان خرید.
مسافتی که تسلا مدل ۳ میتواند طی‌ کند در مقایسه با دیگر خودروهایِ برقیِ عرضه شده در بازار با همین قیمت بسیار بیشتر میباشد.
قرار بود که متقاضیانِ خریدِ مدلِ ۳ هر کدام ۱۰۰۰ دلار آمریکایی، اگر در آمریکا باشند و یا ۱۰۰۰ یورو اگر در آروپا باشند پیش پرداخت کنند تا در لیستِ نوبت خرید قرار داده شوند. اگر هم تا زمان تحویل از خریدِ آن‌ منصرف گشتند، پولشان به ایشان بازگردانده میشد.
اینگونه تسلا هم لیستِ متقاضیانِ خریدِ مدل ۳ را به رخِ رقبا می‌کشید و هم اینکه درکنارش وامِ بدونِ بهرهِ ۳۰۰ میلیون دلاری از متقاضیان دریافت نمود.
چند روزِ پیش اعلام گشت که تسلا موفق نگشته ۱۵۰۰ خودرویِ درنظر گرفته شده برایِ ماهِ سپتامبر را تحویل دهد بلکه تنها ۲۶۰ خودرو تحویل داده شدند آنهم به سببِ اشکال در تولید و به هنگام رساندنِ باتریِ خودرو.
کارشناسان می‌گویند کارخانجاتِ تسلا موفق خواهند شد که این مشکل را بزودی برطرف نماید.
آنها میگویند تسلا شاید حتی قادر باشد که به تنهایی‌ نیازِ خودروهایِ برقی‌ِ آمریکا و برخی‌ دیگر از کشورها را برآورده نماید. اگر تسلا بتواند که تولید و عرضه خودرویِ مدل ۳ خود را به سقفِ ۳۰۰۰۰ در ماه برساند، قادر خواهد بود که تقاضایِ همه مشتریان را در عرضِ یکسال برآورده نماید.
همین نیز سبب گشته که دیگر خودروسازانِ بزرگ و سنتی‌ِ آمریکا به صحنه کشانده شوند. آنها بلافاصله عدمِ تعادل میا‌‌نِ عرضه و تقاضایِ بازار را بوی کشیدند.
جنرال موتورز میخواهد در عرضِ ۵ سال ۲۰ مدل به بازار عرضه نماید. در گذشتهِ نزدیک برخی‌ از دیزل رانانِ آمریکایِی جنرال موتورز از این سازنده به سبب بالا بودنِ میزانِ آلاینده‌هایِ موتورهایِ دیزلِ این خودروساز که مخفی‌ نگاه داشته شده بودند، به دادگاه ِ دیترویت  شکایت کردند. ساخت و عرضه خودروهای برقی هم پر نمودن خلاء خودروهای برقی در آمریکا میتواند باشد و هم بازسازی شهرت صدمه دیده بخاطر موتورهای دیزل.
فورد  خودرو سازِ بزرگِ دیگرِ آمریکا درنظر دارد که با تیمی از کارشناسان در شعباتِ گوناگونش در جهان این امر را تسریع بخشد و حتی بدنبال شرکایی میباشد که بتوانند به او در این زمینه یاری دهند

تصمیماتِ کشورهایی چون چین و هند و فرانسه و یا حتی بریتانیا که قصد دارند موتورهایِ سوختِ فسیلی را تا ۲۰۳۰ متوقف نمایند، سبب گشته که خودروسازانِ مطرح خود را آماده  تولید و عرضه خودروهای برقی بکنند.

No comments: