جستجوگر در این تارنما

Sunday 29 January 2017

تاریخِچه کوتاه اتوبوسهای برقی‌ بخش سه

اورابوس ( اروپا + اتوبوس)
 در سالِ ۱۹۹۶  شرکتِ یوروکام گروپ اینترناشنال در برلین توسطِ فردی بنامِ توماس  کریستیان سایتز Christian Seitz  بنیان گذاشته شد. این شرکت بزودی به عنوانِ تولید کننده و تحویل دهنده ماشین آلاتِ ویژه  در بازار و در میان رقبا نامی‌ برایِ خود کسب نمود.
 آقایِ سایتز میگوید : تجربه ما در زمینهِ ساخت و تولید و همچنین انعطاف پذیر بودن در امرِ برآورده ساختنِ تقاضاهایِ مشتریان برایمان خیلی‌ مؤثر واقع گردیدند که بتوانیم در سالِ ۲۰۰۹ پروژه اتوبوسِ برقی‌ خود را آغاز و عرضه نمائیم
برایِ پیشرفتِ سریعِ کارها و مجبور نبودنِ به آزمودنِ دوباره خطاهایی که دیگران کرده و از آنها یاد گرفته بودند، سایتز بدنبالِ همکاریِ با شرکتها و کارخانجاتی گشت که سابقهِ طولانی و موفق در زمینه‌هایِ طراحی‌، ساختِ سازه‌هایِ سبک، تکنولوژی باتری و دستگاه‌هایِ بازیافتِ انرژیهایِ هدر رفته بودند، افتاد و این فرآورده‌ها را با دیگر تولیداتِ کارخانجاتِ نامی‌ ادغام کرده و مدل‌هایِ نوینی به بازار عرضه نمود
اینگونه بود که شرکت‌هایِ بزرگی‌ مانندِ توو tewoo در چین که بیش از ۳۴۰ زیر شرکت دارد مایل به همکاری با آن‌ گشتند.
از آنجا که بدست آوردنِ موادِ خامِ اولیهِ موردِ نیازِ کارخانجاتِ چینی‌ با افزایشِ و بالا بردنِ سطحِ تولیدات، کفاف نمی‌دهند، برایِ چینی‌ها دو راهِ حل بیشتر باقی‌ نمیماند، یا بدنبالِ بدست آوردنِ موادِ خامِ بیشتر برود مانند آهن و دیگر فلزات و نفت در آفریقا و پرو و یا اینکه بخشی نه‌ چندان کوچک از تولیداتِ خود را به کشورهایی ببرند که هم امن باشد و هم آگاهی‌ و دانشِ موردِ نیاز را داشته باشند. از اینروست که شرکتهایی مانند توو گاهی ناجی شرکتهای و نوآورهای کشورهای دیگر و بخصوص غربی میشوند. 
در موردِ اتوبوس‌هایِ اورابوس دقیقاً همین اتفاق افتاد و شرکتِ یوروکام گروپ  خود را شریکِ مطمئن و دانسته‌ای عرضه نمود. اینگونه بود که اورابوس توو گروپ را به سمت خود جلب و سپس همکار نمود و توانست در ماهِ مایِ ۲۰۱۲ نخستین اتوبوس برقی‌ِ ۱۲ متریِ خود را در آلمان عرضه کند که اورابوس ۱ نام داشت.
 اورابوس بلافاصله از سویِ متخصصین زیرِ ذره بین گذشته شد و آزمایش‌هایِ گوناگونی بر رویِ آن‌ انجام گرفتند، اما شرکتِ اورابوس هم در این میا‌‌ن آرام ننشسته بود.
 با به روز کردنِ سیستمهایِ خنک کننده و حرارتیِ خود و همچنین دیگر دستگاه‌هایِ نو و افزون گشته بر طرحِ پیشین، مدل اورابوس ۲ خود را در نیمه سپتامبرِ سالِ ۲۰۱۳ به بازار فرستاد که در سه‌ ماهِ نخستِ سالِ ۲۰۱۴ مدلِ ۱۸ متری آن‌ نیز عرضه گشت.

اینک مختصری از مشخصات فنی این اتوبوس.

سه گونه پرکردن باتری اتوبوس


No comments: