جستجوگر در این تارنما

Thursday 10 February 2011

خودروی پرنده

با بالا رفتن قدرت خرید متقاضیان و زیاد گشتن تعداد خودروهای شخصی و عدم استفاده از وسایط نقلیه عمومی بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک جهان با معضلی بنام ترافیک آشنا شدند که نه تنها بر روی محیط زیست تاثیرات مخرب میگذارد بلکه زندگی شخصی افراد را با افزایش تنشهای روانی ناشی از در ترافیک ماندن و از دست دادن وقت درهم ریخته و مشوش میسازد. راه عاقلانه و منطقی مراجعه به وسایل نقلیه عمومی میباشد که با حس تظاهر بشری که در پی نشان دادن جاه و مقام است، در تضاد میباشد. 

جدیدا در آمریکا خودرویی طراحی و بصورت مدل عرضه گشته که هم میتواند بشر متظاهر را آرام کند و هم از مشکل ترافیک خیابانها رهایش نماید هر چند که این خلاصی قیمتی برابر با 150 هزار یورو داشته باشد.
این مدل جدید خودروی بالدار  Terrafugia Transitions  نام دارد و با جمع کردن بالهایش در گاراژ منزل جا میشود. نخستین سفارش این خودرو قرار است که امسال تحویل مشتری داده شود.

این خودرو که بزرگیش به اندازه خودروهای شاسی بلند Sport Utility Vehicle  - SUV   از نوع نیسان قشقائی میباشد، بر روی زمین مصرفی برابر با هفت لیتر در صد کیلومتر دارد.

در ایالات متحده بمنظور راحتتر بفروش رساندن این نوع خودروی بالدار قرار است که مینی فرودگاههایی را در نزدیکی محلات اعیان نشین بسازند.

در آگیهایی تبلیغاتی برای فروش این خودروی بالدار بیشتر بر روی این موضوع تاکید میشود که زمانی را که فرد برای نماندن در ترافیک صرفه جوئی میکند، میتواند با دوستان و خانواده در آسمانها بسر برده و مناظر زیبایی را مشاهده نماید.
از تاثیرات نتیجه پریدن با خودرو بر روی محیط زیست و ایجاد ترافیک هوائی هنوز کسی صحبتی به میان نیاورده است. میتوان حدس زد که این نوع وسیله نقلیه خصوصی، ابزار خوبی برای سری بین سرها درآوردن و قیافه گرفتن باشد.

No comments: