جستجوگر در این تارنما

Wednesday 3 November 2010

اسباب بازیهای خطرناک

در کشور آلمان اداره ای وجود دارد با نام موقوفه ارزیابی کالاها  Stiftung Warentest  که سوای سازمان رسمی کنترل استاندارد در آلمان فعالیت کرده و اجناس و یا خدمات عرضه شده در بازار را انتخاب نموده و بر اساس مفید و مضر بودنشان آزمایش میکند.
نتایج بررسیهای این انستیتوی که مورد اعتماد مردم و همچنین دولت آلمان قرار دارد میتوانند بر روی سیاستهای خریدی مصرف کنندگان بسیار تاثیر گذار باشند. از اینرو گزارشهای این انستیتو برای تولید کنندگان کالا و عرضه کنندگان خدمات نیز از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است.
درست یکماه و نیم پیش از کریسمس یعنی زمانیکه هدیه های کریسمس برای کودکان خریده و تهیه میگردند و بیشتر این هدایا را نیز اسباب بازیها تشکیل میدهند انستیتوی ارزیابی کالاها نتایج آزمایشاتی را که بر روی اسباب بازیهای گوناگون انجام داده بود، منتشر نمود.
بر اساس این گزارشها بیش از هشتاد درصد این اسباب بازیها از نظر سلامتی در ردیف خطرناک یا بسیار خطرناک درجه بندی شدند زیرا مواد و یا رنگهایی که در تهیه و تولید این اسباب بازیها مصرف شده اند از موادی هستند که میتوانند تولید سرطان کنند و یا اینکه بدن انسان را برابر بسیاری از بیماریها تضعیف نمایند و یا اینکه در برابر بسیاری از چیزها حساس نمایند بعبارت دیگر آلرژی زا باشند.
بیش از نیمی از اسباب بازیهای عرضه شده در کشور آلمان از چین میآیند و اجناس چینی از کیفیت والایی برخوردار نیستند  ولی حتی تولید کنندگان اروپایی با مارکهای معتبر نیز از این آزمایشات انستیتوی ارزیابی کالا نتوانستند که سربلند بیرون آیند.
این انستیتو پیشنهاد میکند که بخصوص در صورت خریدن عروسک توجه شود که جنس آنها از پارچه های طبیعی باشند و نه منسوجاتی که شبیه پوست حیوانات پشمی هستند.

3 comments:

Anonymous said...

درود برشما دوست عزیز
سپاسگذارم از کامنت شما وتوجهی که به وبلاگ نشون می دین
بدرود

Anonymous said...

www.vatan1.blogsky.com
دنباله کامنت قبلی

آرش ستوربان said...

درود
خیلی خوب بود تصور کن داخل کشور ایران هم چنین چیزی هم بود اونموقع چی می شد.
سازمان استاندارد ما معلوم نیست کارش چی مثلا اگر کمی دقت بیشتر یا خلاقیت بیشتر به خرج بدن.
با دونوشدار به روز شده ام منتظر گفتار نیک اندیشتان هستیم.