جستجوگر در این تارنما

Wednesday 8 December 2010

اینترنت در خودرو

بنظر میرسد که زمان آن فرا رسیده باشد که اینترنت را در خودروها بصورت تولید انبوه نیز عرضه نمایند. دستکم شرکتهای بزرگ الکترونیکی مانند کنتیننتال Continental و دویچه تله کم Deutsche Telekom  چنین ادعایی را دارند.  تا کنون محوطه خودروها بصورت گسترده از حوزه نفوذ اینترنت خارج بود.
این شرکتها امیدوارند که در آینده نزدیک بتوان ایمیل ها را بطریق صوتی از راه کامپیوتر خودرو دریافت و ارسال نمود. به اینصورت که کامپیوتر خودرو میلهای ارسال شده را برای سرنشین (راننده) خودرو بخواند و یا اینکه راننده در حین رانندگی بتواند میلهای خود را به کامپیوتر دیکته کرده تا کامپیوتر بصورت صوتی و کتبی ارسالش نماید.
چیزی که تا چندی پیش مشکل و ناممکن مینمود میرود تا آسان و ممکن گردد و انتظار میرود که در چند سال آینده این موضوع به امری کاملا معمولی و بدیهی مبدل گردد.  قرار است که این سیستم را نخست در خودروهای بزرگتر و رده های بالاتر  و پس از آن در همه خودروها بصورت تولید انبوه عرضه نمایند.
این امری شگفت انگیز نیست که مدیران ارشد دومین عرضه کننده وسایل الکترونیکی خودرو(Continental)    با قاطعیت از اینترنت در خودرو گفتگو میکند. کنتیننتال مدتهاست که با همکاری دویچه تله کم آلمان بر روی این تکنولوژی جدید کار میکند.
در بهار آینده کارخانه مرسدس بنز قرار است که این تکنولوژی را بهمراه مدل SLK خود عرضه نماید و چندی طول نخواهد کشید که اینترنت در تمامی مدلهای بنز عرضه شود.
رقیب فرانسوی مرسدس بنز یعنی پژو که خودروهای کوچکتر بفروش میرساند میخواهد با 340 یورو اضافه گرفتن، امکانات دسترسی به اینترنت را برای چهار دستگاه لپ تاپ در خودروهایش بزودی به بازار عرضه نماید.
ب.ام.و  و فورد نیز همین هدف را دنبال میکنند منتهی با قیمت کمتر.

دستگاههای لپ تاپ را تنها همراهان میتوانند بهنگام رانندگی به اینترنت متصل نموده و آنها را بخدمت گیرند. این امکان برای رانندگان تنها هنگام توقف میسر خواهد بود.
امکان برقراری ارتباط اینترنتی از سال 2008 در صندلی عقب خودروهای ب.ام.و، مرسدس بنز، آئودی و پژو وجود دارد.
تکنولوژی نو در پی آنستکه این ارتباط را همگانی کرده و برقراری رابطه توسط اینترنت را با استفاده از تکمه هایی در فرمان خودرو و جعبه دستگیره میانی ( Center Console ) برای راننده و همراه میسر سازد.

1 comment:

arash said...

درودبرشما دوست عزیز
سپاسگذارام بابت بتوجهتون به مطالب وبلاگ و نظراتی که میذارین
قول میدم سر فرصت پاسخ نظراتتون را جز به جز وباحوصله بدهم
متاسفانه به دلیل مشغله های فراوانی که تازگی ها پیش اومده فرصت آپدیت هرروزه وبلاگ رو ندارم
تافرصتی دیگر بدرود