جستجوگر در این تارنما

Monday 29 November 2010

بزهکار خواندن خریداران خودروهای آلمانی

وزیر امور محیط زیست هند آقای رامش، خریداران خودورهای بزرگ (لیموزین) مخصوصا بنز و ب.ام.و  را بزهکار نامید.
آقای رامش با در نظر گرفتن میزان مصرف بالای چنین خودروهایی در جامعه ای مانند هند، خریداران و تولیدکنندگان اینگونه خودروها را بزهکار نامید.
از آنجا که اقتصاد کشور هند در سالهای گذشته بطور میانگین رشد هشت درصدی را نشان داده است و طبقه های مرفه اجتماع به صورت جهشی به ثروتی غیرمنتظره دست یافته اند، تولید کنندگان خودروهایی مانند بنز و ب.ام.و توانسته اند که دهها هزار از خودروهای بزرگ و پرمصرف خود را در هند بفروش برسانند.
همزمان با این موضوع بیش از 650 میلیون هندی در آمد روزانه ای برابر با دو دلار دارند و 60 درصد هندیها وابسته به اقتصاد کشاورزی کشور هند میباشند. اقتصاد کشاورزی هند اقتصادی بیمار است.
رامش خواستار وضع مالیاتهای سنگینتر و اخذ حق گمرکی بیشتر برای چنین خودروهایی شد.
اظهارات آقای رامش، سفیر آلمان در هند را وادار به پاسخگویی کرد. توماس ماتوسک Thomas Matussek گفت تکنولوژی برتر موتورهای خودروهای آلمانی مصرف بنزین را در این خودروها پائین نگاهداشته و گاز کربنیک کمتری نیز متصاعد مینماید. آقای ماتوسک پیش از این سفیر آلمان در بریتانیا بود.
آقای رامش  تا کنون بعنوان شریک قابل توجه آلمانیها در امور مربوط به محیط زیست شمرده میشد و وزارتخانه اش کمکهایی نیز از کارخانجات و شرکتهای خارجی دریافت میکرد. او با گفته های اخیرش در کنفرانس محیط زیست سازمان ملل متحد در مورد حذف یارانه بنزین در هند جنجال به پا کرد.
به گمان آقای رامش دریافت کنندگان اصلی این یارانه صاحبین خودروهای بنز، ب.ام.و و هوندا بودند. هند با وضع این یارانه ها قصد داشت که در واقع به کشاورزان و طبقه ناچیزتر جامعه کمک نماید.
رامش گفت هند در نظر دارد با بالا بردن گمرک و مالیات چنین خودروهایی، به گونه ای خرید آنها را کنترل نماید. او گفت ما نمی خواهیم  این خودروها را بر روی  خیابانهای خود ببینیم و همزمان نیز نمیتوانیم که مردم را مجبور کنیم که اینگونه خودروها را نخرند. اما ما میتوانیم با بالا بردن گمرک و مالیات  این خودروها  این بیعدالتی را در اینمورد تا حد زیادی در هند جبران نماییم.
تا کنون بازار هند پس از چین دومین امید سازندگان خودروهای خارجی برای بفروش رساندن کالاهایشان بود.
در اکتبر امسال تمام سازندگان خودرو بیلانس فوق العاده ای را در فروش بدست آوردند، برای نمونه کارخانه سوزوکی که شرکت فولکس واگن VW  نیز در آن شریک است، توانست نسبت به سال گذشته 39 درصد بیشتر خودرو بفروش برساند.
کارخانه مرسدس بنز نیز بتازگی مدل R Class خود را که قیمتش برابر با 96400 یورو میباشد 84 درصد بیشتر از سال گذشته بفروش رسانده و تعداد فروش خودروهایش به  3500 در امسال رسید. شرکت ب.ام.و نیز توانست 80 درصد بیشتر از سال گذشته خودرو در هند بفروش برساند و در صدد است از دسامبر امسال دوچرخه نیز در بازار هند عرضه نماید.

2 comments:

محمد درويش said...

كاش دست رامش مي خورد به سر محمدي زاده خودمان!
درود

Anonymous said...

Hello there! I know this is kinda off topic but I was wondering if you knew where I could locate
a captcha plugin for my comment form? I'm using the same blog platform as yours and I'm
having problems finding one? Thanks a lot!