جستجوگر در این تارنما

Saturday 1 January 2011

E10 بنزین بیو

از امروز اول ژانویه سال 2011 ، چهارده هزار واحد از پمپ بنزینهای آلمان گونه جدید سوخت خودرو یعنی بنزین بیو را برای مشتریان خویش به بازار عرضه میدارند.
بخاطر وضع مالیات بیشتر دولت بر روی بیواتانول، بهای بنزین جدید پنج درصد از بنزین سوپر معمولی بیشتر است و قابل ذکر میباشد که مصرف بنزین بیو در خوروها دو درصد بیشتر از بنزین معمولی میباشد. مصرف بنزین بیو برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست میباشد و رئیس اتاق اتومبیلرانی آلمان آقای ماتیاس ویسمن  Matthias Wissmann  در رابطه با مصرف و قیمت بنزین بیو و محیط زیست اعلام کرد که مصرف کنندگان باید بدانند که پاک نگاه داشتن محیط زیست و داشتن هوای پاک خرج دارد. بنزین بیو مخلوطی است از تا ده درصد بنزین حاصله از دانه های روغنی و تا نود درصد بنزین معمولی.
وزارت محیط زیست آلمان ابراز نگرانی کرده است که این احتمال وجود دارد که بنزین بیو برای میلیونها خودروی کهنه قابل استفاده نباشد.

2 comments:

Anonymous said...

فرهاد جان
چرا خودروهای قدیمی‌ نباید یا نمیتوانند از بنزین بیو استفاده کنند؟

فرهنگی‌ - تاریخی‌ - صنعتی said...

ناشناس عزیز،
از دلایلی که برای نامناسب بودن بنزین بیو برای خودروهای مدل بالاتر (خودروهایی که بیش از سه سال عمر داشته باشند) میآورند همانا میزان بالای الکل در این نوع سوخت میباشد که به واشرها و لوله های پلاستیکی صدمه میزند و واشرهای خود موتور نیز از این صدمه زدن بی بهره نمیماند.
در آلمان از سوی کلوپ خودرورانی لیستی از خودروهایی که از سوخت بیو صدمه میبینند تهیه و منتشر گردیده است.
سوخت بیو تنها بر روی موتور خودرو تاثیرات منفی نمیگذارد بلکه برای محیط زیست هم به آنصورتیکه ادعا میکنند چندان مناسب نیست. ن. ک. به سوخت بیو برای خودرو در همین تارنگار
http://farhangi-sanati.blogspot.com/2010/12/blog-post_05.html
موفق و پیروز باشید.