جستجوگر در این تارنما

Saturday 7 August 2010

بیماری آسم نزد کودکانی که مصرف کننده فست فود هستند، بیشتر است


پژوهشگران دانشگاه اولم آلمان متوجه شده اند که کودکانی که در طول هفته چند بار غذاهای فست فود مصرف میکنند، بیشتر از دیگران دچاری بیماری آسم میگردند.
پژوهشگران به مجله علمی تراکس  Thorax  گفته اند که همبرگر و نوشیدنیهای شیرین و گاز دار را نمیتوان مسبب مستقیم بیماری آسم نامید اما میتوان ادعا کرد که اینگونه غذاها و نوشیدنیها زمینه را برای دچار بیماری آسم شدن مهیاتر میکند. مصرف سه بار یا بیشتر فست فود در طول هفته با ریسک بیشتری برای ابتلا به این بیماری همراه است.
خانم گابریل ناگل و تیم  همراهش بمدت  ده سال عادات  غذایی پنج هزار کودک  هشت  تا دوازده ساله از بیست کشور جهان را زیر نظر گرفتند و بر روی آنها مطالعه نمودند. 
والدین این کودکان میبایستی که در طی این مدت گزارش میدادند که فرزندان آنها چه میخورده اند و اینکه آیا مشکلات تنفسی داشته اند یا نه. 
تحقیقات همچنان نشان دادند که کودکانی که  بیشتر میوه و سبزیجات و ماهی مصرف میکنند کمتر به این بیماری دچار میشوند. بنا به نتایج این مطالعات خوردن گوشت قرمز تاثیری بر روی گسترش یا پیشگیری این بیماری نداشت.

آسم جزو آندسته از بیماریهایی میباشد که در میان کودکان جامعه مدرن شیوع بیشتری دارد تا زمانهای پیش. بنا به آمار سازمان بهداشت جهانی، بیش از سیصد میلیون نفر مبتلا به بیماری آسم در جهان وجود دارد و هر ساله دویست پنجاه هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست میدهند.

No comments: